در این پست قصد دارم نحوه استفاده از ADF Region‌را آموزش دهم:

1. ابتدا مطابق معمول یک Fusion Web Application ایجاد کرده و با اتصال به منبع داده پروژه ADF Business Component را ایجاد کنید.

2. ویو مربوط به TEmployeesView (در برنامه شما اسامی متفاوت خواهد بود) را باز کرده و در قسمت Query/Bind Varibles یک پارامتر با نام P_DeptID و از نوع Number تعریف کنید. سپس با ویرایش کوئری از این پارامتر در کوئری استفاده کنید. بعد از انجام این مراحل تغییرات شما باید مانند شکل زیر باشد.

3. یک کلاس جاوا ایجاد کرده و مانند شکل زیر آنرا تکمیل کنید (این کلاس برای نگهداری مقدار DepartmentId در pageFlowScope مورد نیاز است.) به نوع متغیر departmentIdParam در این کلاس دقت کنید.

4. یک تسک فلو مانند شکل زیر ایجاد کنید.

5. در قسمت overview مانند شکل زیر یک managedBean و یک inputParametrs ایجاد کنید.

6. حالا متد ExecuteWithParams از ویو TEmployeesView1 را به قسمت دیاگرام drag and drop کنید و مطابق شکل زیر مقدار P_DeptID را با مقدار مشخص شده از managedBean پر کنید.

7. حالا یک ویو با نام EmployeeDetail به دیاگرام اضافه کرده و مانند شکل زیر ویو TEmployeesView1 را drag and drop کنید.(ویو از نوع jsff میباشد)

8. حالا یک صفحه jspx ایجاد کرده و ویو TDepartmentsView1 را به صورت فرم و اکشن های نویگیشن به آن drag and drop کنید. مانند شکل زیر:

9. employee-detail-btf را انتخاب کرده و به فرم drag and drop کنید و گزینه region‌را انتخاب کنید. چون برای این تسک فلو یک پارامتر ورودی اجباری تعریف کرده بودیم یک دیالوگ برای انتخاب مقدار آن مانند زیر باز میشود که باید مقدار departmentId موجود در این فرم را برای آن انتخاب کنیم:

10. در pageDef مربوط به browseDepartment تغییر زیر را انجام دهید:

11. سپس با انتخاب region در صفحه browseDepartment مانند شکل زیر عمل کنید: (انتخاب ID های اکشن های نویگیشن فرم department)

12. بعد از اجرا تصویر زیر را خواهید دید.

موفق باشید.

میلاد